Sivut

perjantai 23. tammikuuta 2015

Comeback

Helou!

En ole jaksanut nyt juuri kirjoitella. Suurin syy on se, että en oo halunnu purkaa mun tunteita mihinkään. Nyt rupesi tänään tuntumaan, että ehkä tämän voisi aloittaa uudelleen, katsoa että kuinka sujuu.

Katsoin että olen viimeksi kirjoitellut syyskuussa 2014. Sen jälkeen on tapahtunut paljon. Olen aloittanut ja lopettanut miljoona kertaa kuntokuuria ja terveellistä elämäntapaa. Jaakon kans käydään kaupassa ja päätetään, että nyt ei osteta mitään hyvää. Noh, tuo on pätenyt karkkien kanssa. Mutta onhan niitä lipsahduksia tullut. Nyt viimeksi ostettiin pähkinöitä ja aloitettiin jälleen kerran terveellinen elämä. Tänään mun lounaalla oli oikeesti jotain vihreetä, kurkkua, mutta kumminkin. :)

Ehkä tuo kilppariasiat on ne jotka täs eniten mättää. Mikään ei huvita. Ja kun käyn lenkillä ja syön terveellisesti niin ei huomaa mitään tuloksia puntarilla tai olossa, niin sitä jättää senkin vähän tekemättä. Tiedän, että tuloksia ei pitäisi heti näkyäkkään, mutta silti sitä jotenkin kumminkin jotain tsemppiä kaipaa.
Joululahjaksi sain porukoilta aktiivisuusrannekkeen fitbitin. Jota pidän miltei kokoajan kädessä, nyt harjoittelun aikaan joudun toki töissä ottaa sen pois. Siitä on ollut helppo ja kiva seurata. Toi lisä motivaatiota kyllä hurjasti. Ja on säilynyt motivaatio jo kuukauden!! Eilen aloitin joditerapian, koska kuulin, että siitä voisi olla hyötyä nopeuttamaan aineenvaihduntaa.
Syön nyt siis tyroxinin kanssa merilevärouhetta (joka on muuten äärettömän pahaa) ja seleeniä. Aloitan näillä. Luontaistuote kaupassa myyjä sanoi että hänellä olisi suositella minulle muitakin. Kuulemma 20 purkkia luontaistuotteita ei vielä riitä kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavalle. Lupasin hänelle aloittaa näillä :)
Eilen aloitin siis näiden syömisen ja sanotaanko että meinasi tulla oksennus kun tuota merilevärouhetta suuhuni laitoin. Ja huomasi kyllä kropasta, että jotain ylimääräistä olin eilen syönyt. En tahtonut saada nukuttua kun virtaa oli niin paljon. Vaihdoin noiden nauttimisen siis aamuun, Katsotaan mitä mieltä kroppa nyt olisi.


Kuvassa näkyy myös mun aktiivisuusranneke :) Tuo on kyllä kiva, ja puhelimella olevalla sovelluksella on erittäin helppo seurata omaa edistymistään. 10 000 askelta on päivätavoite, ja olen sen pari kertaa saanutkin jo täyteen. Sinne pystyy merkitä myös paljonko juo päivän aikana vettä. Käytän tuota unen määrän ja laadun seurantaan, kalori kulutuksen ja askelmäärien seurantaan. Sitä on erittäin miellyttävä käyttää ja kulkee kädessä mukana huomaamatta.

Ehkä voisin aloittaa tätä uudestaan, ja merkitä tänne niitä päivittäisiä tuntemuksiani. Olen vasta-alkaja tässä kilpparisairaudessa, mutta kokoajan opin lisää. Ja oma olo on mulle tärkein mittari. Sillä tiedän, millaisessa kunnossa olen. Lopuksi kuva vielä mun motivaattorista kotona kurikassa :)
<3
- Merkku

Ei kommentteja: